quinta-feira, 5 de abril de 2007

… ua jinela que habie de dar para …

La casa tenie ua jinela que habie de dar para un triato, mas nun chegaba alhá. Assomaba-se al alajado ralo, quaijeque tierra, de la preça de casa i assi quedaba, çpindurada dun campo adonde nun se tenie pie. Essa jinela quedaba mesmo porriba l portal d’antrada i nunca se me lhembra de le habéren abierto la portica, an que la traba yá ganhara ua quelor sbranquenhada de tanto tiempo haber quedado antriçada antre ls lhemites de l’alfa i de la carambina, caderno adonde l tiempo screbie cada staçon. Ls dous cachorros de piedra, un de cada lhado, nunca spurmentórun l oulor dun caco, mas l arroç de l telhado quedaba mesmo al son para abanar a la cara de l Aire de Riba. Ne l berano, quando le atiraba cantadas a las lagarticas, stiraçadas al sol de ls tranqueiros, eilhas sumien-se pul meio desse arroç, que se me demudaba an yerba de lhagarto. Esta yerba fui assento para ua de las mais fondas teories que custruí por esse tiempo: chamában-le assi porque las lagarticas comien-la i era eilha que las fazie crecer até quedáren lhagartos grandes i gordos, cada granico de arroç a marcar nuobas pintas i l berde amarelhado a sparbar l coixo de la piel al aire. You nun bie esses lhagartos gordos, mas que andában puli, andában, a ber s’oubien falar de nius al lhume para apuis s’íren a chochar ls uobos de ls paixaricos, cul fumo, esse almanecha, a ansiná-le l camino. Muitos anhos apuis cheguei a tener suidades de la jinela, sien bidros que se scachássen a jogar la bola, nien giente que s’assomasse a scamujir la jolda an bózios de cambadielhas porriba ls stiercos. Quando botórun abaixo essa casa, la purmeira adonde se me lhembra de morar, para fazer outra cun sobrado i jinelas que dában para alhá, nun quedei cun pena de la bielha jinela que, al menos assi, las lagarticas yá nun tenerien mais yerba para crecer, mas custaba-me nunca haber antrado por eilha. Anque nun saba splicar essa eideia, la jinela abrie-se-me cumo para un mistério, anque solo se abrisse pa la preça de casa i nien chegaba al triato, mas siempre m’apareciu cumo colgada dun spácio andezible, ua cousa que you nun era capaç de antender, yá que ua jinela, cumo jinela, tenie que dar para algun lhado. Houbo ua beç, yá muito apuis de haber sido sbarrulhada la casa, an que antrei pula jinela cul sbranquenhado de la puorta de traba a bolar cumo puolo i you a perder-me para lhado nanhun, esse sítio adonde suonhos i miedos bótan raíç. Cuido que inda nun tornei dessa biaije. Por esso guardo la jinela cumigo pa l caso de un die ser perciso ou querer tornar a salir pa la pracica de Rue la Frauga. Ye tan fuorte la sue perséncia que dá para ampalpar, mas dun bielho tan bielho que nien l mais grande eimitador de antiguidades, cumo miu armano Carlos por eisemplo, serie capaç de fazer outra armana. I bonda ber un arroç de ls telhados, seia adonde fur, i lhougo me lhieba a la mie jinela, siempre cun gana de antrar ou de me ber salir daqueilha beç que alhá antrei apuis de yá nun eisistir. Nun sei l que se passa, mas ha de star algun lhagarto scundido a medrar cula yerba, que nunca se acaba, traiendo cun el to ls miedos que me me benírun zde l percípio de l tiempo. Cumo sbarrulhórun la casa de la jinela i esta nun me deixa, talbeç seia melhor tratar de fazer outra casa pa la poner alhá. Puode ser que la jinela aceite, que hai jinelas que nun se déixan agarrar a casas acabadas, nun respéitan arquitetos i angenheiros, i solo quieren dar para sítios a que inda naide le puso l nome.

Sem comentários: